Schoonhoven

Wie zijn wij?

Hondensport Vereniging Schoonhoven is in 1982 opgericht en heeft inmiddels haar doelstelling tot ver buiten Schoonhoven bekendheid gegeven.

Hondensport Vereniging Schoonhoven is gevestigd aan de Lopikerweg 48C, 2871 AV in Schoonhoven.

Via info@hvs-mail.nl zijn wij altijd bereikbaar. Wanneer u niet binnen 2 dagen antwoord heeft ontvangen adviseren wij uw spambox te checken.

Het opvoeden en trainen van honden tot gehoorzame en sociale honden.

Het verstevigen van de baas-hond relatie en hierdoor een goede band tot stand brengen.

Het voorkomen van probleemgedrag, door bazen van de nodige kennis te voorzien.

Onze trainingsmethode

Bij de Hondensport Vereniging Schoonhoven werken we uitsluitend met positieve trainingsmethoden. Dit houdt in dat er door middel van beloning gedrag aangeleerd wordt.

De aanleermethoden die gebruikt worden kennen een stapsgewijze opbouw waarbij geen dwang of straf gebruikt wordt. Hierdoor wordt het vertrouwen van uw hond in u niet beschadigd en zal uw hond graag doen wat u van hem vraagt.

Als beloning wordt gebruik gemaakt van voer en spel.

Wij adviseren een gewone halsband van leer of ander materiaal en dito riem van ongeveer 1,2 meter lang.

Het gebruik van een tuigje is toegestaan, mits deze van een type is dat het welzijn van de hond niet schaadt.

Een rollijn of riem met schakels raden wij ten zeerste af.

Het gebruik van slipketting, sliphalsband, prikband en andere middelen die het welzijn van de hond kunnen schaden zijn niet toegestaan.

Naast het geven van opvoeding- en trainingscursussen worden er jaarlijks ook andere activiteiten georganiseerd zoals een spelletjesdag en een wandeling.

Bestuur:
Frank van der Kruk (voorzitter): voorzitter@hvs-mail.nl
Anja Boom (secretaris): secretaris@hvs-mail.nl
Kees Groen (penningmeester): penningmeester@hvs-mail.nl
Tanja Springvloed: (algemeen bestuurslid)
Dyanne van Wurmond: (algemeen bestuurslid)
Kees Kouwenhoven: (algemeen bestuurslid)

Trainingscoördinator: Dyanne van Wurmond
Ledenadministratie: Anja Boom ledenadministratie@hvs-mail.nl

Onze medewerkers:
Al onze medewerkers werken op vrijwillige basis. Het team bestaat uit ongeveer 26 vrijwilligers die zich met hart en ziel inzetten voor de vereniging.

Instructeurs:
Onze instructeurs zijn grotendeels gediplomeerd en worden jaarlijks zowel intern als extern bijgeschoold.

Barmedewerkers:

Ella VerpoortenIlona Omon

Marcel BoermaSylvia HoogerbrugDyanne van Wurmond

Behendigheidstrainers:

Albert van LieshoutAnja van WurmondSandra Blaak

Gehoorzaamheidstrainers:

Anja den HartogAnja van WurmondBep van EckDyanne van WurmondFrank van der KrukFrits KindtLiesbeth AenmeijThea de KruijfTanja Springvloed

Mariëtte EikelenboomPetra Klomp

Onderhoudsmedewerkers: