Schoonhoven

Weetjes deelname cursus

Wat moet u weten om aan een cursus deel te nemen bij Hondensport Vereniging Schoonhoven?

• Zorg ervoor dat u altijd beloningsbrokjes en een speeltje bij u heeft tijdens de trainingslessen. Het speeltje moet samen vastgehouden kunnen worden en mag geen geluid maken.
  • Geef uw hond 4 uur vooraf een training geen eten meer, dit in verband met de kans op een maagdraaiing. Honden werken ook beter met een legere maag.
  • Kunt u een keer niet tijdens een training aanwezig zijn, meldt u zich dan af bij uw trainer.
  • Cursisten worden verzocht behulpzaam te zijn bij het plaatsen en opruimen van eventueel te gebruiken hulpmiddelen.
  • Geef vooraf bij uw trainer aan als er bepaalde handelingen niet door u kunnen worden uitgevoerd door bv. een fysieke beperking, zodat wij de oefeningen voor u aan kunnen passen.
  • Wilt u proberen te voorkomen dat uw hond plast op het trainingsveld? Wanneer er geplast wordt op het veld gaan andere honden snuffelen en zijn daardoor erg afgeleid.
  • De minimum leeftijd van een cursist is 16 jaar, kinderen onder 16 jaar kunnen alleen deelnemen aan een cursus onder begeleiding van een volwassene.
  • Iedere deelnemer aan een cursus dient een WA-verzekering te hebben afgesloten.
  • Wij adviseren tijdens het trainen een goed passend tuigje welke niet mag hinderen of pijn veroorzaken. Een gewone gladde halsband van leer of een ander materiaal is ook toegestaan. Wat betreft de riem volstaat een gewone riem. Een rolriem of riem met schakels wordt afgeraden. Gebruik van een slipketting, sliphalsband en prikband is verboden.
  • Bij extreem slecht weer kan het voorkomen dat de cursus niet doorgaat. U wordt dan, indien mogelijk, vooraf geïnformeerd. U kunt ook zelf vooraf informeren via info@hvs-mail.nl of bij uw trainer. De puppycursus gaat altijd door, bij extreem weer wordt de les in het clubgebouw gegeven, tenzij anders is aangegeven door de trainer.
  • Als uw hond ziek is, kunt u de training volgen zonder hond.
    Loopse teven en honden met besmettelijke ziekten kunnen niet op de door de vereniging georganiseerde activiteiten toegelaten worden. Ziektes zoals kennelhoest dienen gemeld te worden. U kunt uiteraard wel zelf bij de trainingslessen aanwezig zijn.
    Om besmettelijke ziekten te voorkomen adviseert de vereniging ieder zijn eigen drinkbak mee te nemen.
  • Op het terrein van Hondensport Vereniging Schoonhoven mogen honden uiteraard niet geschopt en geslagen worden.
  • Tijdens de training willen wij graag aandacht van de geleider. Dit houdt in dat als er volwassenen of kinderen meekomen en willen kijken, dat zij van harte welkom zijn, met het verzoek rustig aan de kant te blijven staan. Geen spelende kinderen langs of op het trainingsveld.
  • Honden zijn tijdens de cursus aangelijnd tenzij door de trainer bij bepaalde oefeningen is aangegeven dat de hond los mag.
  • Goed schoeisel en kleding is aan te bevelen.
  • Zorg dat de hond voor de training goed is uitgelaten.
  • Wilt u niet roken en telefoneren tijdens het volgen van trainingslessen?